تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ مهر ۹, یکشنبه

امیدهای سیمرغ البرز برای صعود زنده شد

آخرین بازی هفته دوم لیگ برتر فوتبال افغانستان با بازی دو تیم سیمرغ البرز و موجهای آمو به پایان رسید.
تیم سیمرغ البرز با باخت برابر تیم طوفان هریرود و موجهای آمو با تساوی برابر عقابان هندوکش به این بازی آمدند.
تماشاچیان امروز یک بازی زیبا و هیجانی را از این دوم تیم تماشا کردند. هر دو تیم برای صعود به مرحله نیمه نهایی ضرورت به برد در این دیدار داشتند.

حملات دو تیم در دقیقه سوم بازی شروع شدٰ، در این دقیقه توپ ارسالی درون محوطه جریمه با درگیری مهاجم موجهای آمو و دروازه بان سیمرغ البرز دنبال شد.

در دقیقه ۷ عتیق الله عثمانی از سمت راست توپی را روی دروزاه سیمرغ البرز ارسال کرد که مدافعان آن را برگرداندند.
در دقیقه ۱۷ سیمرغ البرز در سمت چپ صاحب یک ضربه ایستگاهی شد، فیاض عزیزی هافبک این تیم ضربه ای زیبا را به سمت دروزاه موجهای آمو ارسال کرد که توپ به تیر دروزاه موجهای آمو برخورد کرد.
در دقیقه ۱۹ بازی، نورالله رسولی توپی را روی دروزاه سیمرغ البرز ارسال کرد که روی اشتباه دروزاه بان این تیم، محمد ناصر افضلی اولین گل این دیدار را زد.

در این دقایق حملات موجهای آمو خطرناک تر از حملات سمیرغ البرز بود و مهاجمان این تیم، در بی دقتی چندین موقعیت را از دست دادند.
در دقیقه ۲۳پاس زیبای هافبک های موج‌های آمو، پشت مدافعان و در موقعیت تک به تک به محمد ناصر افضلی رسید ولی این بازیکن این توپ را از روی سر دروازه بان به بیرون از دروزاه کوبید.

بعد از این حملات، بازیکنان سیمرغ البرز به خود آمدند و کنترل بازی را در دست گرفتند.
در دقیقه ۲۹ شاه محمود رحیمی درون محوطه جریمه چند بازیکن موجهای آمو را پشت سر گذاشت و مدافعان موجهای آمو مرتکب خطا شدند و داور نقطه پنالتی را نشان داد.

این ضربه پنالتی را منیرالحق ندیم کاپیتان سمرغ البرز به زیبایی درون دروازه موجهای آمو جا داد و نتیجه را به تساوی کشاند.
در دقایق پایانی نیمه اول، توپ و میدان در اختیار بازیکنان سیمرغ البرز بود و این تیم بازی حساب شده ای را در این دقایق به نماش گذاشتند.

در دقیقه ۳۷ توپ ارسال شده پشت مدافعان را منیرالحق ندیم به زیبایی کنترل کرده و با یک ضربه سرکش و تماشایی دومین گل تیم سیمرغ البرز را به ثبت رساند.
بازی در نیمه نخست با نتیجه دو بر یک به سود سمیرغ البرز به پایان رسید.

نیمه دوم

بازی در نیمه دوم زیبا تر از نیمه نخست از سوی هر دو تیم پیگیری شد.
سه دقیقه از نیمه دوم نگذشته بود که منیرالحق ندیم پاس زیبایی را به امید نصیب، مهاجم البرز رساند و او گل سوم سیمرغ البرز با به نام خود ثبت کرد.
بعد از این گل، بازیکنان موجهای آمو به خود آمدند و بوی حذف شدن به مشامشان خورد به این ترتیب توپ و میدان را برای چند دقیقه در اختیار گرفتند و شروع به حمله کردند.

در دقیقه ۵۱ محمد ناصر افضلی بعد از گذشت از چند مدافع روبرو وارد محوطه جریمه سیمرغ البرز شد و قبل از اینکه شوت خود را روانه کند، مدافع هوشیار این تیم از راه رسید و توپ را راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۵۹ تیم موجهای آمو صاحب یک ضربه ایستگاهی شدٰ، این ضربه را محمد ناصر افضلی با کمک خط دفاعی و تغیر مسیر توپ درون دروزاه سیمرغ البرز جا داد تا اختلاف به یک گل برسد.

تیم موجهای آمو برای جبران یک گل و کسب حداقل تساوی، حملات خود را به روی دروزاه سیمرغ افزایش داد.

سیمرغ البرز، با سه امتیاز نخستین تیم گروه "ب " است که به مرحله نمیه نهایی صعود کرد
در دقیقه ۶۲ محمد سروش از پشت محوطه جریمه ضربه ای را به سمت دروازه سمیرغ البرز زد تا غلام رضا جعفری دروازه بان این تیم را مجبور به واکنش کند.

در دقیقه ۶۵ هافبک سمت راست موجهای آمو توپی را در منطقه شش قدم سیمرغ البرز ارسال کرد اما دروازه بان سیمرغ البرز نتوانست توپ را درست کنترل کند و توپ برگشتی را حشمت الله احمدی با خطای دست درون دروازه جا داد که این گل مردود اعلان شد.

در دقایق آخر بازی تیم موجهای آمو حملات خود را افزایش داد و تیم سیمرغ البرز برای حفظ نتیجه به دفاع روی آورد.
سرانجام بازی با حملات بی هدف موجهای آمو در حالی پایان یافتن بود که در دقیقه ۸۸ کرنر ارسالی بازیکنان موجهای آمو را مدافعان سیمرغ البرز برگردادند و در ضد حمله توپ را به محمد حسین محمدی رساندند.

این بازیکن با تنها مدافع موجهای آمو درگیر بود و در نهایت در یک موقعیت تک به تک پاسی را به مصطفی رضایی رساند و این بازیکن نیز چهارمین گل موجهای آمو را زد.

این بازی زیبا در نهایت با نتیجه چهار بر دو به سود تیم موجهای آمو به پایان رسید.
با این پیروزی، سیمرغ البرز در پایان هفته دوم با کسب سه امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و موجهای آمو با کسب یک امتیاز در جایگاه سوم گروه "ب" قرار گرفت.

نتیجه تیم دوم صعود کننده از این گروه، به مرحله نیمه نهایی هفته آینده مشخص خواهد شد.
تیم های میوند اتلان و بازهای اسپین غر با کسب شش امیتاز از گروه اول صعود کردند و تیم طوفان هریرود با کسب شش امتیاز از گروه "ب" به مرحله نیمه نهایی صعود خود را مسجل کرده است.

چهارمین تیم صعود کننده به این مرحله از میان تیم های سیمرغ البرزٰ، موجهای آمو و عقابان هندوکش در بازی هفته آنیده مشخص می شود.

در پایان این دیدار منیرالحق ندیم کاپیتان و مهاجم تیم سیمرغ البرز که دو گل این بازیی را زد، به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر