تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

آغاز لیگ برتر افغانستان با پیروزی دمیوند اتلان


روز گذشته، اولین لیگ برتر فوتبال افغانستان با مسابقه میان دمیوند اتلان و شاهین آسمایی آغاز شد. قبل از مسابقه، مراسم افتتاحیه با آیات قرآن کریم، سرود ملی و سخننان کوتاه محمد ظاهر اغبر، رئیس کمیته ملی المپیک، آغاز شد.

دمیوند اتلان که از ولایات قندهار، هلمند، زابل، نیمروز و ارزگان نمایندگی می کند با لباس های سرخ و شاهین آسمایی که از کابل نمایندگی می کند با لباسهای زرد وارد مسابقه شدند. این مسابقه به شکل زنده از طریق تلویزیونهای طلوع و لمر و رادیوهای آرمان و اراکوزیا به نشر رسید. دمیوند اتلان در نیمه اول صاحب یک گل شد و نشان داد که دست کمی از نماینده پایتخت ندارد. در ادامه مسابقه دمیوند اتلان 2 گل دیگر نیز به ثمر رساند، ولی شاهین آسمایی تنها جواب گل را توانست بدهد. در اواخر نیمه اول، شاهین آسمایی به پنالتی دست یافت، ولی غلام حضرت نیازی این چانس طلایی را از دست داد و توپ را به تیرک دروازه کوبید. مجتبی فیض، دیگر ملی پوش شاهین آسمایی، نیز نتوانست توپ برگشتی را وارد دروازه حریف کند. 

این مسابقه در حالی به پایان رسید که توقع می رفت شاهین آسمایی، که 4 یا 5 ملی پوش را نیز در ترکیب خود دارد، نسبت به دمیوند اتلان نمایش بهتری ارائه دهد. با این حساب، دمیوند اتلان با سه امتیاز در صدر گروه الف قرار گرفت، در حالی که شاهین آسمایی شدیداً به پیروزی در مسابقه بعدی خویش در مقابل دسپین غر بازان ضرورت دارد.

مسابقه بعدی لیگ برتر امروز ساعت 3:30 میان تیم های عقابان هندوکش و موجهای آمو در ورزشگاه گل شهر کابل انجام خواهد شد. این مسابقه از طریق تلویزیون های طلوع و لمر به شکل مستقیم به نشر می رسد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر