تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

حضور سمبولیک ورزشکار افغان در پار المپیک لندن به پایان رسید


روز گذشته، محمد فهیم رحیمی، تنها ورزشکار افغانستان در مسابقات پار المپیک لندن، با تفاوت فاحشی نسبت به رقبای خویش از گردونه رقابت ها حذف شد. رحیمی در نوبت اول نتوانست وزنه 120 کیلو گرام را روی سر ببرد، با این حال در نوبت دوم و سوم توانست به ترتیب وزنه 120 کیلو گرام و 127 کیلو گرام را روی سر ببرد. در میان 13 ورزشکار حاضر در این وزن، رحیمی دوازدهم شد. تنها ورزشکاری که نتوانست در سه نوبت وزنه 183 کیلو گرام را بردارد، از تاجیکستان بود.این در حالی است که علی حسینی از ایران توانست 225 کیلو گرام را روی سر ببرد و حائز مدال طلا شود.

نتیجه مسابقه رحیمی نشان داد که حضور ورزشکاران معلول کشورمان در مسابقات پار المپیک لندن کاملاً سمبولیک بوده است و تلاش برای کسب مدال هرگز وجود نداشته است. نتیجه ضعیف ورزشکار افغان، با این حال، نباید نسبت به ورزشکاران معلول باشد، بلکه کمیته ملی المپیک باید مقصر اصلی دانسته شود، زیرا در بخش ورزش معلولان سرمایه گذاری درست ننموده و زمینه را برای حضور قوی ورزشکاران افغان در مسابقات پار المپیک را مهیا ننموده است. 

افغانستان در این مسابقات تنها یک ورزشکار داشت و بدین ترتیب در چهارمین حضور خویش در مسابقات پار المپیک، هنوز نتوانسته مدالی به ارمغان آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر