تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ شهریور ۱۹, یکشنبه

افغانستان قهرمان مسابقات چهار جانبه ترینیداد شد


کابل (پژواک،١٩سنبله٩١): تيم ملى کرکت افغانستان، قهرمانى مسابقات کشور ويست انديز را از آن خود کرد. اين مسابقات بيست اوره، سه روز قبل در شهر ترينداد ويست انديز، به شمول کشور ميزبان ميان بازيکنان بنگلديش و باربدوس آغاز گرديد به مناسبت تجليل از پنجاهمين سالگرد ترينداد، به راه انداخته شده بود. افغانستان، شب گذشته آخرين بازى خود را با کشور باربدوس انجام داد. نصرت الله وفا سخنگوى کرکت بورد، به تاريخ ١٩ سنبله به آژانس خبرى پژواک گفت که قرعۀ اين بازى را افغانستان از آن خود ساخت، و نخست فيصلۀ توپ انداختن را نمود.

به گفتۀ وى، تيم باربدوس در بيست اور، با خارج شدن ٩ بازيکن ١١٩ دوش انجام داد و ١٢٠ دوش را براى افغانستان هدف تعيين نمود. از تيم افغانستان، محمدنبى عيسى خيل و عزت الله دولتزى سه – سه، گلبدين نايب دو و شاهپور ځدران يک بازيکن را از ميدان خارج نمودند. 

به اساس معلومات سخنگوى بورد کریکت، افغانستان اين هدف را به بسيار ساده گى در اور هفدهم، با خارج شدن چهار بازيکن به دست آورد و با موفق شدن در اين مسابقه، قهرمانى را از آن خود ساخت. وفا گفت که از تيم افغانستان، نبى عيسى خيل ٤٠، اصغر ستانکزى ٣٤ و نوروزمنگل ٢٠ دوش انجام دادند؛ نبى عيسى خيل به حيث بهترين بازيکن اين مسابقه اعلام گرديد.

 امروز در يک بازى ديگر، تيم ترينداد به تيم بنگلديش شکست داد و با اين موفقيت ترينداد، بنگلديش و افغانستان با موفق شدن در دو – دو بازى، شش – شش نمره مساوى گرفتند؛ اما افغانستان در اوسط نمرات نسبت به ديگران در جلو قرار داشت؛ از اين رو قهرمانى اين مسابقات را به دست آورد. 

 در پايان مسابقات يادشده، به تيم افغانستان جام قهرمانى و جايزۀ ٥٠ هزار دالرى اهدا گرديد. داکتر حامد شينوارى رئيس اجرائيوى کرکت بورد افغانستان، اين قهرمانى را به تيم کرکت و تمام افغانها مبارکباد گفت. وى به آژانس خبرى پژواک گفت که بازيکنان تيم ملى، در مسابقات ويست انديز، بازى مسلکى انجام دادند و موفقيت را از آن خود کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر