تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ شهریور ۲۲, چهارشنبه

بانوان افغانستان به نیمه نهائی قهرمانی فوتبال بانوان جنوب آسیا صعود کردند


در آخرین مسابقه گروهی مسابقات قهرمانی فوتبال بانوان جنوب آسیا، پاکستان در یک بازی برتر مالدیو را با سه گل از پیش روی برداشت تا تیم پاکستان هم کاملاً دست خالی به اسلام آباد برنگردد. با این حال، مفاد بیشتر را افغانستان چشید، زیرا پیروزی پر گل مالدیو می توانست افغانستان را از راه یابی به مرحله نیمه نهائی باز دارد. 

نپال با نه امتیاز و افغانستان با 4 امتیاز به مرحله نیمه نهائی راه یافتند، در حالی که پاکستان با سه امتیاز و مالدیو با یک امتیاز بالترتیب در گروه ب سوم و چهارم شدند. از گروه الف نیز هند و سریلانکا اول و دوم شدند. 

اکنون افغانستان روز جمعه 14 سپتمبر در مسابقه نیمه نهائی به مصاف تیم قدرتمند هند می رود. هند توانسته از 3 مسابقه گروهی 9 امتیاز کسب کند و به حیث سر گروه به نیمه نهائی برسد، در حالی که افغانستان یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست را در کارنامه دارد. 

راهیابی به مرحله نیمه نهائی مسابقات قهرمانی بانوان جنوب آسیا مهمترین دستاورد تیم ملی بانوان کشور است. افغانستان با احتساب مسابقه نیمه نهائی، مجموعاً تا حال 8 مسابقه انجام داده و هنوز در لیست فیفا قرار نگرفته است. برای شامل شدن در جدول رده بندی فیفا، انجام حداقل 30 مسابقه بین المللی حتمی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر