تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ شهریور ۲۲, چهارشنبه

تیم های لیگ برتری حریفان خویش را شناختند



مراسم قرعه کشی اولین لیگ برتر فوتبال افغانستان صورت گرفت و هشت تیم شرکت کننده دریافتند که با کدام سه تیم هم گروه اند. در برنامه ای که از سوی تلویزیون طلوع و لمر به نشر رسید، یک تعداد ورزشکاران و مقامات فوتبال کشور شرکت داشتند. یاسین محمدی، معاون فنی فدراسیون فوتبال، گفت که لیگ برتر سرنوشت فوتبال افغانستان را به سوی پیروزی و شکوفایی به پیش می برد.

 سید شفیق گوهری، کمیشنر عالی لیگ برتر فوتبال افغانستان هم گفت که هدف اصلی ایجاد لیگ برتر رشد مستمر فوتبال در سرتاسر افغانستان است. او اضافه کرد که فوتبال در ده سال اخیر رشد کرده و بازیکنان خوبی داریم، اما این در سطر شهرها منحصر مانده و ما باید چهره ها را شناسائی کنیم و یک لیگ برتر داشته باشیم. وی یاد آوری نمود که این چنین ابتکاری در دهه 70 شروع شد، اما نظر به حوادث آن زمان هرگز موفق نشد. وی هم چنین ضرورت حمایت بخش خصوصی از تیم های لیگ را حتمی خواند.

در مراسم قرعه کشی، چهار تیم از سوی فدراسیون فوتبال قوی تر شناسائی شده و در یک ظرف قرار گرفتند. این چهار تیم عبارت از دمیوند اتلان، طوفان هریرود، شاهین آسمایی و سیمرغ البرز بودند. تهمینه کوهستانی، یاسین محمدی، نیکپا، بهاوی، سید علی رضا آغازاده و سید شفیق گوهری مراسم قرعه کشی را انجام دادند. 

اعضای گروه به ترتیب جایگاه چنین اند:

گروه الف: دمیوند اتلان، شاهین آسمایی، داباسین سپی، سپین غر بازان
گروه ب: طوفان هریرود، سیمرغ البرز، عقابان هندوکش، موج های آمو

قرعه کشی با این حال، یک گروه مرگ را هم ایجاد کرد. گروه ب که در آن طوفان هریرود، سیمرغ البرز، عقابان هندوکش و موج های آمو قرار دارند، یک گروه پنداشته می شود که هر چهار تیم آن قوی هستند. قرعه کشی با این حال، عملاً تیم های سمت شمال و غرب افغانستان را در کنار هم گذاشت و تیم های جنوب و شرق را در کنار هم. 

همایون کارگر، سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان، نیز گفت که این لیگ کیفیت فوتبال را بالا خواهد برد. تیم ملی واقعاً ملی خواهد بود، زیرا بازیکنان از سرتاسر افغانستان در این لیگ حضور دارند و بهترین چهره ها در رده های سنی مختلف به تیم های ملی خواهند پیوست.

مسابقات لیگ برتر فوتبال افغانستان روز 18 سپتمبر یا 28 سنبله ساعت 3:00 بعد از ظهر در کابل آغاز می یابند. لیگ برتر امسال را شرکت های روشن، بانک بین المللی افغانستان و شرکت لباس ورزشی همل حمایت می نمایند. 

در پایان مراسم قرعه کشی که همه اعضای هشت تیم نیز حضور داشتند، یک آهنگ زیبای مخصوص لیگ برتر اجرا شد که در پشت زمینه آن مسابقات درخشان تیم ملی کشورمان در جنوب آسیا به نمایش گذاشته شده بود.

۱ نظر: