تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ مهر ۲, یکشنبه

چند خبر ورزشی از روز گذشته

افغانستان به مقام دوم مسابقات آسیایی پاورلفتینگ رسید
تیم ملی پاورلفتینگ کشورمان در مسابقات آسیایی با کسب ۹ مدال رنگارنگ در میان ۳۷ کشور، پس از قزاقستان میزبان،دوم شد.
در این دوره از مسابقات در بخش بانوان، فرشته حسنی، سعیده ایوبی مدال طلا کسب کردند و زهرا کوهستانی مدال برنز را به گردن آویخت.
در بخش مردان، علی رضا رفیع زاده ضمن کسب مدال طلا لقب قویترین مرد آسیا را با بلند کردن 280 کیلوگرام از آن خود کرد.
در اوزان مختلف، خواجه فرید احمد صدیقی ،محمد سلطانی طلا گرفتند و شریف آرام ،جمیل عرب نقره و خواجه احمد الیاس صدیقی مدال برنز بدست آوردند.

كميته ملي المپيك از مدال آوران كشور تقدير كرد
كميته ملي المپيك طی مراسمی از ورزشكاران كه در رقابت هاي اخير توانستند برای کشور مدال كسب كنند، تقدير کرد.
در اين مراسم از ورزشکاران تيم فري فايت كه در چهارمين دور از مسابقات قهرماني كشورهاي آسيا، در شهر دهلي هند برگزار شده بود، تقدير به عمل آمد.
همچنين در اين مراسم از تيم ملي موي تاي كشور كه در رقابت هاي جهاني روسيه توانست دو مدال برنز را براي كشور به ارمغان بياورد تقدير شد.
در اين رقابت ها ورزشکاران 80 كشور جهان گردهم آمده بودند.
مسابقات قهرمانی کشورهای آسیا؛ بين 45 كشور آسيايي برگزار شده بود و تيم كشورمان با كسب 13 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز و همچنين كسب دو كمربند پروفشنل در اين رقابت ها جايگاه نخست را كسب كرد.
این رقابت ها هفته گذشته در شهر دهلی کشور هندوستان به پايان رسيد.

آغاز دومين دور تورنمنت ورزشي پوليس و جوانان
قرار است دومين دور تورنمنت ورزشي والیبال میان پوليس ملی و جوانان از هفته آینده در جمنازيوم زون 202 شمشاد شهر کابل برگزار شود.
تمرينات مشترك پوليس و جوانان از جانب اتحاديه ملي ورزشكاران افغانستان و زون 202 شمشاد برگزار شد.
دیروز طي مراسمي در جمنازيوم زون 202 شمشاد براي دو تيم واليبال و دو تيم بسكتبال بانوان و همچنين يك تيم بدمينتون آقايان كه در اين رقابت ها حضور دارند، تجهيزات و البسه از سوي اين اتحاديه توزيع گرديد.
تيم هاي متذكره قرار است به مدت يك هفته به تمرينات خود بپردازند و بعد از سپري شدن هفته آینده اين رقابت ها به طور رسمي در جمنازيوم زون 202 شمشاد افتتاح مي گردد.
لوي پاسوال فضل الدين عيار فرماندهی زون 202 شمشاد در اين رابطه گفت: اميدواريم كه اين رقابت ها يك فضاي دوستانه را در سطح كشور بين پوليس و قشر اناث جامعه ايجاد كند و همچنين قشر اناث با برادران پوليس خود همكاري بيشتري در زمينه تامين امنيت داشته باشند.
ضياء دشتي رييس اتحاديه ملي ورزشكاران كشور در اين محفل گفت: قرار است اين تورنمنت ها به مدت يك ماه ميان ورزشكاران مكاتب، پوليس، جوانان، دانشگاه ها و ساير تيم ها ادامه يابد.
وي افزود: سال گذشته توانستيم در هشت ولايت 24 تيم ورزشي را ايجاد كنيم، و در سال جاري اين رقم را به 36 تيم ورزشي در ده ولايت افزايش خواهد یافت.

ورزشکاران مجتمع اسکیت روز جهانی صلح را گرامی داشتند
ورزشکاران مجتمع اسکیت افغانستان با برگزاری یک دور نمایشات ورزش اسکیت ، با روز جهانی صلح رادر کابل را گرامی داشتند.
در این نمایشات یک روزه ، بیشتر از 300 کودک اسکیت باز شرکت کرده بودند.
مجتمع اسکیت افغانستان دو سال پیش در کابل ایجاد شد و اکنون بیشتر از 300 کودک در پهلوی بخش های تعلیم و تربیت در رشته های والیبال، بسکتبال ، هندبال و کوهنوردی آموزش می بینند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر