تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

56 تیم در یک جام فوتبال در بامیان شرکت می کنند

تورنمنت فوتبال تحت نام "تشویق جوانان به ورزش و دوری از موادمخدر"، امروز در بامیان آغاز گردید. عبدالستار لیاقت مسوول فدراسیون فوتبال بامیان، به پژواک گفت که هشت تیم برتر از ٥٦ تیم فوتبال مرکز بامیان، در این تورنمنت شرکت کرده اند که شامل تیم های آزادی، مزاری، بنیاد ماما نجف، هلال احمر، بهار آزادی، عدالت و ذوالفقار می باشند.

وی افزود که اين تورنمنت، ١١ روز ادامه داشته و دراخیر برای تیم های اول، دوم و سوم مدال برونز وجوایز در نظر گرفته شده است.

لياقت افزود که امکانات ورزشی و مخارج این بازیکنان را موسسه بازسازی و تعلیمی افغانستان  به دوش دارد.
محمد ناصر یکی از فوتبالیستان بامیان گفت که آب وهوای بامیان، برای فوتبال مناسب است؛ اما نبود زمین ورزشی، آنها را کم علاقه ساخته و از همين جهت از بازی های زیاد، خودداری میکنند.

وی افزود که در این تورنمنت، ورزشکاران با بی میلی شرکت کردند. در ٩٠ دقیقۀ بازی همه ورزشکاران پُر از خاک گردیده و این خاک در زمان بازی نیز ورزشکاران را خسته میکند.

در بامیان فقط یک زمین ورزشی به نام میدان ورزشی "شهید مزاری" وجود دارد؛ اما اين زمین، خاکى وغیرمعيارى است.
دو تیم فوتبال زنان که در آمریت ورزشی بامیان ثبت و راجستر می باشند، ميگويند که آنان نیز به علت نبود زمین ورزشی نمیتوانند تمرینات داشته و یا حداقل بین خود مسابقه بدهند.

زهرا که در یکی از تیم های فوتبال خانم ها در خط دفاع بازی میکند، گفت: "افسوس که در بامیان، زمین مناسب برای فوتبال وجود ندارد."

وی علاوه نمود که زنان و دختران علاقۀ زياد به فوتبال دارند؛ اما به علت نبود جای مناسب ورزشی، از فوتبال بازمانده اند.
مسوولان ورزشی بامیان می پذیرند که مکان ورزشی خوب در بامیان ندارند؛ اما ميگويند که این از توان آنان خارج است که به ساختن زمین فوتبال اقدام نمایند.

محمد کبیر توفان آمر ورزشی بامیان گفت که بارها در این زمینه، از مقامات محلی و کمیته ملی المپیک خواهان توجه شده اند؛ اما تا هنوز در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

اما ملالى دقيق مسوول کميته ورزش زنان  در کميتۀ ملى المپيک، گفت که کميته ملى المپيک در نظر دارد که  کلپ هاى ورزشى بيشترى را براى زنان در مرکز و ولايات ايجاد نمايد؛ تا آنان بتوانند با خاطر آرام  و بدون مزاحمت،  به تمرينات شان بپردازند.
وى افزود که نقش زنان در بخش ورزش، روز به روز بيشتر شده و فعلاً حدود سه هزار ورزشکار اناث، در سطح کشور فعاليت دارند.

به گفتۀ خانم دقيق از جملۀ اين عده، ٢٣٠٠ تن شان مصروف فعاليت هاى ورزشى در مرکز و متباقى در ولايات کندز، هرات، کندهار، باميان، غزنى، سمنگان و بلخ هستند. 

منبع خاطرنشان کرد که اين تعداد زنان، در ٢٤ رشتۀ ورزشى شامل تکواندو، کاراته، بوکس، بسکتبال، واليبال، فوتبال و...، فعاليت دارند.

منبع: آژانس خبری پژواک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر