تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ مهر ۲, یکشنبه

طوفان هریرود لیگ را طوفانی آغاز کرد



روز جمعه، یکی از جالب ترین مسابقات لیگ برتر افغانستان تا کنون میان تیم های طوفان هریرود و سیمرغ البرز صورت گرفت. مسابقه ای که عنایت الله لوگروال، داور وسط آن بود. 

مسابقه را طوفان هریرود طوفانی اغاز کرد و نشان داد که به جز قهرمانی در این لیگ به چیز دیگری نمی اندیشد. در دقیقه 26 مسابقه، در درون خط هژده قدم، توپ به دست بازیکن سیمرغ البرز خورد و داور اعلان پنالتی نمود. وحید ندیم، بازیکن خط حمله طوفان هریرود، ضربه پنالتی را بدون هیچ گونه عکس العملی از دروازه بان حریف وارد دروازه کرد و طوفان هریرود را پیش انداخت. 

نیمه اول، شاهد دو کارت زرد نیز به بازیکنان هر دو تیم بود. با این حال، طوفان هریرود بر بازی تسلط داشت و در صد مالکیت توپ با 63% در دستان طوفان هریرود بود. 

از این مسابقه بیش از ده هزار تماشاچی دیدن می کردند، این در حالی است که این ورزشگاه تنها ظرفیت حدود پنج هزار تماشاچی را دارد. صدها تماشاچی که نتوانستند تکت اخذ کنند و وارد ورزشگاه شوند، مجبور شدند دوباره به خانه برگردند و مسابقه را از پشت تلویزیون تماشا کنند.  در میان تماشاچیان، یک تعداد وکلای پارلمان، مقامات دولتی و تحلیل گران سیاسی از هرات نیز به نظر می رسیدند. به همین شکل، یک تعداد مقامات امنیتی و ورزشی کشور نیز در جایگاه تماشاچیان قرار داشتند.
نیمه اول با همان نتیجه 1-0 به پایان رسید. 

شروع  نیمه نیز طوفانی بود. دقیقه 48 شاهد دومین گل برای طوفان هریرود بود. حمیدالله کریمی روی ارسال یک ضربه از راه دور با ضربه سر دروازه سیمرغ البرز را باز کرد. در همین حال، در در دقایق 50 مسابقه، شریف نیا، مربی سیمرغ البرز، دو تعویض انجام داد.
در دقیقه 59، طوفان هریرود بار دیگر توسط غلام رضا یعقوبی به گل رسید. 

حمید الله بهادری از طوفان هریرود در دقیقه 73 روی خطا کارت زرد گرفت. ضربه آزاد به دستان دروازه خورد و پشت خط دروازه برخورد کرد، اما دروازه بان توپ را خارج ساخت و ضربه برگشتی را یکی از مدافعان به بیرون زد. این در حالی بود که یحیی زاده، دروازه بان طوفان هریرود، روی زمین افتاده بود. به هر حال، داوران متوجه این گل نشدند، اما تصاویر تلویزیونی واضح ساخت که توپ ارسالی گل شده بود. 

دقیقه 78، اما سیمرغ البرز توسط شاه محمود رضایی به گل رسید. بعد از این گل تیم سیمرغ البرز اندکی تهاجمی بازی کرد و چندین بار دروازه طوفان هریرود را تهدید کرد. 

معین حامد، مربی طوفان هریرود، نیز در ده دقیقه نهایی دو بازیکن را نیز تعویض کرد تا خط حمله خویش را قوی تر سازد که در نوع خود قابل توجه بود. 

در دقیقه 86، یعقوبی یک گل زیبای دیگر را نیز به ثمر برساند تا اولین بازیکن دو گله این لیگ باشد. سومین تعویض طوفان نیز در همین دقایق صورت گرفت. 

برای نیمه دوم 4 دقیقه وقت اضافه در نظر گرفته شده بود که هیچ گلی را در بر نداشت.
بهترین بازیکن این میدان محمد رفیع بارکزی از طوفان هریرود به سبب عملکرد خوبش، شناخته شد. 

پایان مسابقه با نتیجه 4-1 به نفع طوفان هریرود به پایان رسید. این بزرگترین پیروزی یک تیم در لیگ برتر تا امروز است. 

لیگ برتر برای سه روز تعطیل است و مسابقه بعدی روز سه شنبه در گروه الف میان تیم های شاهین آسمایی و دسپین غر بازان صورت خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر