تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

پیروزی شیرین تیم ملی فوتبال بانوان بر پاکستان


تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان امروز تاریخ ساز شد و بزرگترین پیروزی خویش را رقم زد. افغانستان امروز در چارچوب مسابقات قهرمانی فوتبال بانوان جنوب آسیا در مقابل پاکستان قرار گرفت و با ارائه یک بازی تماشایی این تیم را شکست داد.

افغانستان با کنترل توپ مسابقه را شروع کرد و تنها در دقیقه هشت توسط شبانه به گل رسید. کنترل بر توپ از سوی افغانستان ادامه یافت تا اینکه در دقیقه 23 مسابقه، شبنم باز هم گل بزند. برتری افغانستان هم چنان ادامه داشت، ولی ادامه نیمه اول کدام گلی را به ثمر نیاورد.

تیم پاکستان که در اواخر نیمه دوم خیلی خسته شده بود و از دروازه خویش دفاع می نمود، در نیمه دوم نیز زیر فشار افغانستان قرار گرفت. در دقیقه 51 هیلی ارغندیوال با یک شوت از راه دور، دروازه پاکستان را برای سومین مرتبه باز نمود. یک دقیقه به ختم بازی، مرجان نیز برای افغانستان گل زنی کرد تا انتقام شکست 3-0 مقابل پاکستان در مسابقات دو سال قبل گرفته شود.

با این پیروزی، افغانستان بعد از نپال که هر دو مسابقه اش را تا حال برده، در مقام دوم با 4 امتیاز قرار گرفت. در آخرین مسابقه گروهی، افغانستان به مصاف نپال می رود، و مالدیو نیز برای رسیدن به نیمه نهائی در تقلای شکست دادن پاکستان خواهد بود. نپال یک تیم قوی است و انتظار پیروزی آن در مقابل افغانستان می رود. با این احتساب، پیروزی یا تساوی پاکستان در مقابل مالدیو بهترین سناریو برای راهیابی افغانستان به مرحله نیمه نهائی است. در غیر آن، افغانستان باید تلاش کند تا کمترین گل را در مقابل نپال اخذ کند تا در صورت پیروزی مالدیو در مقابل پاکستان، به لطف تفاضل گل بهتر به مرحله نیمه نهائی راه پیدا کند. نسبت گل افغانستان هم اکنون مثبت 4 است، اما از مالدیو منفی 5 می باشد. 

در صورت راهیابی به مرحله نیمه نهائی به حیث تیم دوم گروه، افغانستان به احتمال بسیار قوی با هند روبرو خواهد شد که قهرمان اولین دوره این مسابقات است.

افغانستان قبل بر این در مسابقات جهانی تنها توانسته بود با نتیجه 2-0 قطر را شکست دهد و با مالدیو 2-2 مساوی کند. این پیروزی در رتبه بندی افغانستان در جدول فیفا کمک نمی کند، زیرا افغانستان هنوز 30 مسابقه بین المللی انجام نداده و تا این شرط را بر آورده نسازد، شامل جدول رتبه بندی فیفا شده نمی تواند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر