تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ شهریور ۲۲, چهارشنبه

عدم استفاده از سیستم کاملاً تدافعی، باعث شکست فاحش تیم ملی شد

بعد از یک تساوی و پیروزی در مقابل مالدیو و پاکستان، امروز تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان به مصاف نپال رفت. نپال قبل بر این به مرحله نیمه نهائی راه یافته بود. پیروزی افغانستان بر نپال از همان اول هم ناممکن بود، زیرا نپال سالهاست که تیم ملی فوتبال بانوان دارد و زنان این کشور از آزادی های بیشتری در قسمت ورزش برخوردار اند. همین دو سال پیش، افغانستان در اولی مسابقه رسمی اش با نتیجه 13-0 از نپال شکست خورد. 

با توجه به همین امر است که تیم افغانستان امروز باید به جای بازی تهاجمی در اول مسابقه، باید سیستم تدافعی می داشت و کوشش می نمود تا گل های کمتری از نپال دریافت کند. این استراتژی توسط مالدیو هم اجرا شد و این تیم از نپال با 5 گل شکست خورد. 

تعداد گل خورده کمتر از نپال، افغانستان را می توانست در موقعیت بهتری قرار دهد تا در صورت پیروزی مالدیو در برابر پاکستان در مسابقه آخری مرحله گروهی، افغانستان به لطف تفاضل گل بهتر بتواند به مرحله بعد راه پیدا کند. این کار نشد و افغانستان با نتیجه 7-1 در برابر نپال شکست خورد. بعد از این شکست افغانستان 4 امتیاز دارد و تفاضل گل منفی 2. حال باید دعا کرد مالدیو نتواند با بیش از 3 گل پاکستان را شکست دهد. 

این درس بزرگی برای مربیان تیم ملی بانوان کشور هم هست، تا شرایط و قوت تیم مقابل را در نظر گرفته و سیستم مسابقه خویش را به همان تناسب تغییر دهند. سیستم دفاعی توسط افغانستان می توانست ما را در موقعیت بهتری در راهیابی به مرحله نیمه نهائی قرار دهد. 

جزئیات مسابقه مالدیو و پاکستان را در همین وبلاگ دنبال کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر