تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

وقتی به آرزویت می رسی، لیگ برتر افغانستان امروز آغاز می شود

کمتر اتفاق می افتد که آرزوهایت به واقعیت تبدیل شوند، اما به نظر می رسد آرزویم در مورد تشکیل لیگ برتر به واقعیت نزدیک شده است. فکر می کنم این تنها آرزوی من نبود، بلکه هزاران افغان دیگر نیز در انتظار چنین روزی بودند. 

بله امروز، لیگ برتر افغانستان آغاز می شود. هشت تیم، از هشت منطقه افغانستان، نماینده همه مردم ما. نگاه ها، به جای لیگهای کشورهای دیگر، از امروز بر لیگ خود ما نیز دوخته خواهد شد. لیگ برتر از طریق تلویزیون طلوع و لمر، و رادیوهای آرمان و اراکوزیا به شکل مستقیم به نشر خواهد رسید. 

محل مسابقه، ورزشگاه گل مربوط به فدراسیون فوتبال افغانستان است. با اینکه چهار اطرافش چوکی به اندازه کافی ندارد، اما چمنش مصنوعی است و معیاری برای انجام مسابقات. برای اکثر بازیکنان باشگاه های لیگ، این اولین مرتبه است که روی چمن مصنوعی مسابقه می دهند، برای اکثر بازیکنان، این اولین باری است که در برابر کمره های تلویزیون مسابقه می دهند، و برای اکثر بازیکنان، این اولین مرتبه است که به فوتبال به حیث حرفه و شغل خود نگاه می کنند. 

در مسابقه امروز، شاهین آسمایی به مصاف دمیوند اتلان می رود، مصاف کابلی ها با جوانان قندهار، نیمروز، ارزگان، زابل و هلمند. مربیان هر تیم از همان منطقه است، با آنها آشنایی دارد و در پیروزی و شکست آنها دخیل. 

این اولین تجربه لیگ برتر است. تا ساعاتی دیگر می توانیم قضاوت کنیم که فدراسیون فوتبال در ایجاد این لیگ چقدر منظم عمل کرده و نقش بخش خصوصی چقدر می تواند بر کیفیت و نظم ورزش اثر داشته باشد. از ساعاتی دیگر با افتخار در کنار کشورهایی قرار می گیریم که لیگ ملی دارند و با هر پاس و هر گلی که رقم می خورد، ما هم اشک خوشی و ناخوشی خواهیم ریخت. 

اولین دیدار امروز ساعت 3:30 به وقت کابل انجام خواهد شد، اما نشرات مستقیم تلویزیونی از ساعت 3 شروع خواهند شد. 

خیلی دلم می خواست در روز افتتاحیه این مسابقات در ورزشگاه باشم، اما مسئولیت تدریش در دانشگاه مرا اجازه نمی دهد امروز مسابقه را از نزدیک مشاهده کنم. ان شاء الله روز جمعه از نزدیک مصاف طوفان هریرود با سیمرغ البرز را در ورزشگاه خواهم دید. 
در مقابل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر