تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ شهریور ۲۳, پنجشنبه

استقلال اجازه نداد جام صلح و دوستی از هرات بیرون رود


هرات (پژواک،٢٣سنبله٩١): هرات درمسابقات فوتبال که بین تیم‌ های پنج ولايت در استدیوم ورزشی آن ولايت برگزار شد، مقام اول را کسب کرد.

اين مسابقات بنام جام «صلح و دوستی» ده روز قبل با شرکت تیم اردوى ملی از کابل، تیم‌ های استقلال و اتفاق ازهرات، تیم فیروز جمشید از نیمروز، بیگ بیر از کندز و هارون پوپل از هلمند آغاز گرديد و شام گذشته پايان يافت.

عبدالقدیر جویا، مسوول فدراسیون فوتبال هرات به آژانس خبری پژواک گفت که مسابقه نهایی شام گذشته بین تیم‌ های استقلال و اتقاق هرات با حضور صد‌ها تماشاچی برگزار شد که در‌‌نهایت بازی بدون گول در وقت قانونی به پایان رسید و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

وی ميگويد: "در ضربات پنالتی، تیم استقلال توانست با نتیجه چهار بر دو، بر تیم اتفاق پیروز شود و قهرمانی جام صلح و دوستی را برای سومین سال پيهم از آن خود سازد."

هرات در دو سال گذشته نيز مقام قهرمانى مسابقات فوتبال را که بين بازيکنان ولايات در استديوم ورزشى آنولايت داير شده بود، بدست آورده بود.

بر اساس نتایج بدست آمدۀ مسابقات جام «صلح و دوستی» ، تیم اتفاق درجایگاه دوم و تیم بیگ بیر کندز در جایگاه سوم قرار گرفتند.

به گفته مسوول فدراسیون فوتبال هرات، طبق فیصله هیئت داوران، کپ اخلاق این جام ورزشی به تیم فیروز جمشید ولایت نیمروز تعلق گرفت و عبدالرووف بازیکن استقلال با ۴ گول، "آقای گول" انتخاب شد.

قیوم رحیمی، مسوول فدراسیون فوتبال کندز که این مسابقات را از نزدیک دنبال کرده است، ميگويد که در مجموع از سطح کیفی مسابقات و مهمانداری فدراسیون فوتبال هرات راضی است.

وی گفت که همه تیم‌ های شرکت کننده داورهایی را با خود داشتند و به طور دوره‌ يی هر کدام، این مسابقات را داوری می ‌کردند.
رحیمی برگزاری مسابقات را درتقویت صلح و دوستی بین مردم ولایات مفید خوانده، افزود که افزون برآن ،ورزشکاران با تخنیکهای یکدیگر آشنا می ‌شوند و می ‌توانند از آن در بهبود بازی‌‌هاى شان در آینده استفاده کنند.

این جام ورزشی از سوی فدراسیون فوتبال هرات و با همکاری مالی برخی از شرکتهای تجارتی و تولیدی راه اندازی شده بود.
هرات چهار ماه قبل نیز میزبان مسابقات قهرمانی کلپهای فوتسال افغانستان بود که با شرکت ۸ تیم برگزار شد و در ‌‌نهایت تیم انصاری هرات مقام اول و تیم‌های سیستان ولایت نیمروز و ستاره آزادی کابل به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر