تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ شهریور ۳۰, پنجشنبه

باختیم، اما هند را نیز لرزاندیم


افغانستان در اولین مسابقه اش در جام جهانی 20 آوره کریکت روز گذشته در مقابل هند شکست خورد، با این حال نمایشی زیبا ارائه داد. قرعه نوروز منگل برد و از هند دعوت کرد اول به امتیاز گیری بپردازد. هند بازی را آرام شروع کرد و توپ اندازان افغان نیز به آن فرصت نمی دادند تا امتیازات زیادی کسب کند. در آور 3 بود که اولین بازیکن هند از میدان خارج ساخته شد. به همین ترتیب، در آورهای 5، 11، 16 و 20 هند چهار بازیکن دیگرش را نیز از دست داد و مجموعاً 159 دوش کسب کرد. برای تیم هند که نقطه قوت آن امتیاز گیری بود این مجموعه قابل قناعت نبود. 

در پاسخ افغانستان نیز مسابقه را آرام آغاز کرد، ما در آور چهارم محمد شهزاد را از دست داد. نوروز منگل نیز در آور 8 سوختانده شد. اما ضربه اصلی در آورهای 12 و 13 رسید که کریم صادق، اصغر استانکزی و سمیع الله شینواری یکی پی دیگری حذف شدند. با اینکه محمد نبی مقاومت می کرد، اما از آور 15 به بعد تصور پیروزی هند بیشتر می شد. نجیب الله زدران که امید نجات افغانستان بود در آور 18 مصدوم شد و از سبب آن سوختانده شد. در نهایت افغانستان سه توپ مانده به آخر مسابقه همه بازیکنانش را از دست داد و 136 دوش کسب کرد، یعنی 23 دوش از هند کمتر. 

هر چند افغانستان در این مسابقه باخت، اما عملکرد خوبی از خود نشان داد و تا آور 15 باور عمومی این بود که افغانستان این مسابقه را خواهد برد و اولین تحیر این جام را رقم خواهد زد. 

مسابقه بعدی افغانستان روز جمعه با انگلستان است، مسابقه ای که افغانستان باید آنرا ببرد تا برای اولین بار به مرحله هشت بهترین این جام شرکت کند و آن هم در صورتیکه انگلستان بر هند پیروز نشود یا حداقل اوسط دوش آن کمتر از افغانستان باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر