تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ مهر ۵, چهارشنبه

پایتخت نشینان در آستانه حذف زود هنگام از لیگ برتر


بازی دو تیم شاهین آسمایی و بازهای اسپین غر بر خلاف انتظار تماشاچیان، در سطح بالایی نبود و بازیکنان تیم شاهین آسمایی، که اکثر بازیکنان آن عضویت تیم ملی فوتبال افغانستان را دارند در حد انتظار ظاهر نشدند.
این تیم بدون برنامه خاص حمله می کردند که به نتیجه ای هم نرسیدند.
در دقیقه دوم این بازی تیم شاهین آسمایی صاحب یک ضربه کرنر شد، اما ارسال غلام حضرت نیازی با ضربه سر علی نصیر حسینی، با اختلاف کمی از روی دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۰ نیمه اول، مقدر قاریزاده بازیکن ملی پوش شاهین آسمایی فرار زیبایی را از سمت راست طرح ریزی کرد و توپ را به غلام حضرت نیازی دیگر ملی پوش این تیم رساند، غلام حضرت این توپ را پشت محوطه جریمه ارسال کرد تا علی نصیر حسینی دیگر ملی پوش تیم شاهین آسمایی توپ را کنترل کند و ضربه آکروباتیک را به سمت دروازه بزند که مدافعان بازهای اسپین غر توپ را برگرداندند.

تیم شاهین آسمایی دل به ضربات پشت محوطه جریمه خوش کرده بودند و هر چه به سمت دروازه زدند با در بسته بر خوردند.
نقطه قوت تیم شاهین آسمایی میانه میدان این تیم بود، علی نصیر حسینی، مصطفی هاشمی، غلام حضرت نیازی و عظیم نجفی چهار بازیکن ملی پوش حضور داشتند اما این تیم در خط دفاع پرتزلزل و در خط حمله بدون برنامه ظاهر شد.
تیم بازهای اسپین غر نیز از بازی اش معلوم بود که تنها برای کسب یک امیتاز گام به این میدان گذاشته است.
بازیکنان تیم بازهای اسپین غر، پاسهای پشت مدافعان را تنها راه برای باز کردن دروازه تیم شاهین آسمایی پیدا کرده بودند.
در دقیقه ۲۵ ارسال پاس پشت مدافعان شاهین آسمایی به فهیم افکار، مهاجم تیم رسید و او در یک موقعیت تک به تک توپ را به بدن کاووش دروازه بان شاهین آسمایی کوبید.

بازی بیشتر در مرکز میدان کشیده شده بود، و بازی خسته کننده ای را در این دقایق و تمام بازی از سوی این دو تیم شاهد بودیم.
بازیکنان شاهین آسمایی دل به ضربات از پشت محوطه جریمه بسته بودند و بارها در این شیوه ناکام ماندند.
در دقایق ۳۵،۴۱،۴۳ و ۴۶ علی نصیر حسینی و عظیم نجفی ضربات سهمگینی را به سوی دروازه بازان اسپین غر زدند اما هیچ کدام وارد دروازه نشد.

بازی در نیمه اول با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم مانند نیمه اول خسته کن و کسل کننده آغاز شد. شاهین آسمایی مانند نیمه اول روی ارسال و ضربات پشت محوطه جریمه دل خوش کرده بودند و بازیکنان بازهای اسپین غر به دلیل داشتن سه امیتاز، به دفاع و ضدحمله رو آورده بودند.
در یکی از صحنه های حساس نیمه دوم، عظیم نجفی در دقیقه ۵۳ با فرار از مدافعان و ضربه ای خطرناک دروزاه بازهای اسپین غر را تهدید کرد ولی حلیم مهمند دروازه بان این تیم توپ را از زیر تیر دروازه بیرون کشید.
در دقیقه ۵۵ در یکی از ضد حملات، توپ پشت مدافعان شاهین آسمایی نزدیک بود به فهیم افکار برسد. اما مجتبی فیض، مدافع ملی پوش شاهین آسمایی برای دور کردن به زیر توپ زد اما این توپ با گذشتن از کاووش به اشتباه درون دروازه جای گرفت.
بعد از خوردن این گل تیم شاهین آسمایی خود را حذف شده زودهنگام این لیگ می دانست به همین دلیل حملات خود را روی دروازه بازهای اسپین غر زیاد کرد اما بدون برنامه خاص.

در دقیقه ۶۶ ارسال زیبای عظیم نجفی از سمت چپ را حلیم مهمند از روی سر علی میثم اکرمی مهاجم کوتاه قد شاهین آسمایی با مشت دور کرد.

ده دقیقه بعد باز هم مصطفی هاشمی با ضربه ای از پشت محوطه جریمه بخت خود را آزمایش کرد اما با مانعی مانند حلیم مهمند روبرو شد.

در دقیقه ۷۸ شاهین آسمایی صاحب یک ضربه کرنر شد، کرنر را مقدر قاریزاده روی دروازه ارسال کرد که بازهم با ضربه سر علی نصیر حسینی با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

در این دقایق عزت الله قاطع سرمربی تیم بازهای اسپین غر برای حفظ نتیجه، سیستم بازی خود را تغیر داد و تنها با یک مهاجم به بازی ادامه داد.

این تیم بیشتر خود را متمرکز روی ضدحملات فهیم افکار مهاجم تند و تیز خود دوخته بود، و چندین بار موقعیت های خوبی را نیز بدست آورد اما روی اشتباهات فردی نتوانست به نتیجه برسد.

در آخرین دقایق بازی شاهین آسمایی که خود را در خط حذف شدن می دید تا تمام بازیکنان رو به حمله آورد اما باز هم به نتیجه ای نرسید و این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

با این پیروزی تیم بازهای اسپین غر با کسب دو پیروزی و شش امتیاز راهی مرحله نیمه نهایی شد و تیم شاهین آسمایی با دو شکست و بدون امتیاز خود را در خطر حذف از این مسابقات می بیند.

مصطفی هاشمی بازیکن خط میانی تیم شاهین آسمایی بعنوان بهترین بازیکن این میدان انتخاب شد.

در بازی فردا تیم طوفان هریرود ( نماینده غرب) به مصاف تیم فوتبال عقابان هندوکش (نماینده مرکز) می رود.

برگرفته از سایت فارسی بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر