تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ مهر ۹, یکشنبه

میوند اتلان به نیمه نهائی صعود کرد

تیم فوتبال میوند اتلان با پیروزی بر موجهای اباسین بعنوان سومین تیم راهی مرحله نیمه نهایی شد.

تیم موجهای اباسین با تحمل شکست یک بر صفر برابر بازان اسپین غر گام به دیدار با میوند اتلان گذاشت. میوند اتلان در بازی نخست خود توانسته بود شاهین آسمایی را با نتیجه سه بر یک شکست دهد.
بازیکنان موجهای اباسین در حالیکه می دانستند با شکست در این دیدار از گردونه رقابت ها حذف می شوند ولی در برابر تیم میوند اتلان چیزی برای گفتن نداشتند.

این بازی دقایق اول را آرام و بدون سر و صدا پشت سر گذاشت تا دقیقه هشتم این دیدار بازیکنان هر دو تیم در حال محک زدن یکدیگر بودند.

در دقیقه هشتم، با فرار فیض محمد فیضی از سمت چپ یخ بازی را شکست و این بازیکن با فرار تماشایی از سمت چپ توپ را به روی دروازه موج‌های اباسین ارسال کرد تا عبدالمقیم متین توپ را در اختیار بگیرد.
بعد از این دقیقه توپ و میدان کاملا در اختیار بازیکنان میوند اتلان قرار گرفت و با حرکات زیبا در مرکز و خط حمله موقعیت هایی خوبی را برای خود فراهم کردند.

در دقیقه یازدهم یک و دو بازیکنان این تیم نزدیک بود در موقعیت تک به تک عبدالواحد نورزی را صاحب توپ کنند که این توپ را مدافعین موجهای اباسین راهی کرنر کردند.

باز هم حرکات تکنیکی هافبک های میوند اتلان در مرکز میدان نتیجه داد و اینبار توانستند توپ را در موقعیت تک به تک با دروازه بان موجهای اباسین، عبدالواحد نورزی را صاحب توپ کنند اما این مهاجم در این مصاف تک به تک کم آورد و توپ را به بدن عبدالمقیم متین دروزاه بان موجهای اباسین کوبید.

حملات تیم میوند اتلان در این دقایق برای باز کردن دورازه حریف بسیار زیاد شد، در دقیقه ۱۶ باز هم فیض محمد فیضی از سمت چپ فراری را طرح ریزی کرد و بعد از عبور از چند مدافع پاس زیبایی را برای نورزی فرستاد و ضربه سهمگین این بازیکن با اختلاف بسیار کم از روی دروزاه به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد ضربه ایستگاهی از سمت راست به روی دروازه موجهای اباسین ارسال شد، اسد الله رضایی درون محوطه جریمه ضربه ای را شلیک کرد که با واکنش خوب متین روبرو شد.

بازیکنان موجهای اباسین تا دقیقه ۲۰ نتوانستند خود را به دروزاه میوند اتلان نزدیک کنند و فقط به فکر حفظ دروزاه خود بودند در حالیکه انتظار می رفت این تیم در این بازی به حملات همه جانبه دست بزنند.

بازی رفته رفته در حال سرد شدن بود و در ده دقیقه هیچگونه حمله ای خطرناک از بازیکنان دو تیم روی دروازه ها ندیدیم.
بالاخره در دقیقه ۳۸ تیم میوند اتلان به آنچه که می خواست رسید، در این دقیقه باز هم مانند چندین صحنه دیگر در مرکز میدان پاسهای کوتاه میان بازیکنان رد و بدل شد تا اینکه پاس زمینی زیبا پشت مدافعان موجهای اباسین به عبدالواحد نورزی رسید این بازیکن نیز در موقعیت تک به تک با دروازه بان، اولین گل این دیدار را به ثمر رساند.

بعد از این گل بازی دوباره سرد شد و بیشتر توپ و بازی در مرکز میدان دنبال می شد.
در دقیقه ۴۱ شاهد محدود حملات موج‌های اباسین بودیم، در این دقیقه ارسال زیبا از سمت راست را عارف الله خیبر مهاجم این تیم با ضربه سر به کنار دروازه میوند اتلان کوبید.

نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم میوند اتلان به پایان رسید.

نیمه دوم را، میوند اتلان که برای صعود به دور نیمه نهایی ضرورت به پیروزی پرگل داشت طوفانی آغاز کرد.
در دقیقه ۵۱ باز هم حرکات زیبا و یک و دو های هافبک های این تیم و ارسال زمینی فیض محمد فیضی از تمام مدافعان موج‌های اباسین عبور کرد و در شرایطی آسان احمد محمدزی برای دومین بار دروازه را باز کرد.

در دقایق ۵۰ تا ۶۰ بازیکنان میوند اتلان بسیار با برنامه و خطرناک ظاهر شدند در این دقایق موقعیت های زیاد گلزنی را نیز بدست آوردند که تنها توانستند دو بار دروازه حریف را بگشایند.

در دقیقه ۵۴ مصطفی ژوبل از کنج محوطه جریمه شوتی زیبایی کرد که با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه ۵۵ بازیکنان موجهای اباسین در محدود حملات خود که تا این دقیقه شاید دو یا سه بار بیشتر نتوانستند توپ را به شکل خطرناک به سمت دروازه حریف روانه کنند، صاحب موقعیت خوبی شدند محمد نواز همدرد در این دقیقه از سمت چپ حرکت خود را آغاز کرد ولی توپ ارسالی او روی دروازه توسط مدافعان به کرنر رفت.

در دقیقه ۵۷ تیم میوند اتلان، به همان شیوه دو گل خود قبلی، به گل سوم رسید.
فیض محمد فیضی و اسدالله رضایی با چندین یک و دو توانستند خط دفاعی موجهای اباسین را بهم بریزند تا اسدالله رضایی داخل محوطه جریمه شده و در موقعیت تک به تک با دروازه بان پاس عرضی را ارسال کرد، مصطفی ژوبل نیز از راه رسید و دروزاه بدون دروازه بان موجهای اباسین را گشود.
بعد از زدن گل سوم اشتیاق بازیکنان میوند اتلان برای زدن گل فروکش کرد و بازیکنان موجهای اباسین نیز چیزی برای نمایش عالی در این دیدار نداشتند.
تنها در دقیقه ۷۰ مونا پیکان هافبک این تیم شوت سهمگینی را به سمت دروزاه میوند اتلان شکلیک کرد که در میان راه با مدافعان برخورد کرد و راهی کرنر شد.

در دقیقه ۸۲ بازی، فیض محمد فیضی شوتی زیبایی را به کنج دروزاه موجهای اباسین زد اما دروزاه بان این تیم توانست با یک واکنش عالی توپ را از کنج دروازه بیرون بکشد.
در آخرین دقایق این بازی، دو موقعیت عالی برای مهاجمان موجهای اباسین فراهم شد اما مهاجمان این تیم، نتوانستند از این فرصت ها به خوبی استفاده کنند.

در دقیقه ۸۹ صدیق الله آشنا ضربه ایستگاهی زیبایی را زد اما دروزاه بان میوند اتلان توپ را مهار کرد.
در وقت های تلف شده بازی، عبدالاحد بارکزی مدافع میوند اتلان، توپ را در موقعیت تک به تک به محمد نواز همدرد رساند اما این بازیکن توپ را به بدن دروازه بان کوبید.

این بازی با نتیجه سه بر صفر به نفع تیم میوند اتلان به پایان رسید. با این پیروزی این تیم شش امتیازی شد و نسبت تفاضل گل بهتر بالاتر از بازهای اسپین غر در صدر گروه اول قرار گرفت.

بدین ترتیب بازی هفته آینده میوند اتلان و بازهای اسپین غر تنها صدر نشین این گروه را تعیین خواهد کرد و دو تیم حذف شده این گروه یعنی شاهین آسمایی و موجهای اباسین در یک بازی تشریفاتی با یکدیگر دیدار می کنند.
در پایان این دیدار فیض محمد فیضی از سوی علی عسکر لعلی مدرس فیفا و محمد یوسف کارگر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان بعنوان بهترین بازیکن این میدان انتخاب شد.

در آخرین بازی هفته دوم، تیم سیمرغ البرز( نماینده زون شمال) به مصاف تیم موجهای آمو (نماینده زون شمال شرق) می رود.

منبع: بی بی سی فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر