تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ مرداد ۲۰, جمعه

نیکپا در ایران هم کاملاً به رسمیت شناخته می شود

مسابقات نیکپا در رسانه های ایرانی هم تحسین برانگیز عنوان شد. در زیر چند نقل از چند رسانه ایرانی:

ایرنا:

به گزارش ایرنا، تكواندوكار وزن منهای 68 كیلوگرم ایران كه در نخستین مبارزه خود برابر 'دیوید بوی' از آفریقای مركزی به برتری 7 بر 2 رسیده بود در دومین گام به مصاف 'روح اله نیك پا' دارنده مدال برنز المپیك 2008 پكن رفت و در مبارزه ای سخت و نزدیك به برتری دست یافت تا راهی نیمه نهایی شود. در ثانیه های نخست راند طلایی، محمدباقری معمتد به امتیاز دست یافت تا این مبارزه حساس را به سود خود پایان دهد

تكواندوكار افغانستان نخستین مدال این كشور را به ارمغان آورد

تهران- تكواندوكار وزن منهای 68 كیلوگرم مردان با برتری مقابل حریفی از بریتانیا در دیدار رده بندی، نخستین مدال افغانستان در بازی های المپیك 2012 لندن را برای كشورش به ارمعان آورد.

1391/05/20 - 03:53

كاروان ورزشی افغانستان با مدال برنز 'روح الله نیك پا' وارد جدول رده بندی توزیع مدال بازی های المپیك لندن شد و به همراه 10 كشور دیگر در رتبه 70 قرار گرفت. 

خبرگزاری فارس:

خبرگزاری فارس: تکواندو کار تیم ملی افغانستان گفت: دوست داشتم طلا بگیرم اما با همین مدال برنزم نیز مطمئنم که تمام افغان‌ها در سراسر دنیا شاد شدند.
خبرگزاری فارس: نیک‌پا: با مدال من تمام افغان‌ها در سراسر دنیا خوشحال شدند/معتمد را خوب می‌شناختم
روح الله نیک‌پا در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس به لندن، در پاسخ به این سؤال که چه احساسی داری برای دومین بار به عنوان مدال آور تیم ملی افغانستان در المپیک معرفی می‌شوی، گفت: خیلی خوشحالم. هدفم کسب مدال طلا بود و می‌خواستم با بهترین مدال همه مردم کشور افغانستان را در هر کجای دنیا که هستند خوشحال کنم اما قسمت نبود که مدال طلا بگیرم.
وی افزود: همانطور که همه هموطنانم با حضورشان در سالن مسابقات مرا تشویق می‌کردند و خوشحال بودند از اینکه مدال کسب کردم، مطمئنم با کسب مدالم همه افغانی‌ها را در دنیا خوشحال کردم.
نیک‌پا در پایان گفت: من و معتمد همدیگر را خوب می‌شناختیم و به خاطر همین رقابت جانانه‌ای بین ما بود که به هر حال در پایان وی پیروز میدان شد.


مربی تکواندوی ایران گفت: حریف معتمد مدال آور کشور افغانستان در المپیک پکن بود. خوشبختانه ما همه برنامه‌هایی که به محمد داده بودیم را روی شیاپ چانگ به نمایش گذاشت. ما پیش بینی کرده بودیم محمد کار سختی دارد به همین دلیل برای این مبارزه برنامه‌ریزی‌های خاصی را در نظر گرفته بودیم.

وبلاگ ناتور شهر:
 همانقدر که دوست دارم نماینده ایران در وزن 68 تکواندو برای کشور عزیزمون طلا بگیره (که حتما هم می گیره) ….به همان اندازه هم دوست دارم نیکپا برای افغانستان برنز بگیره و مردم این کشور هم سهمی از خوشحالی المپیک داشته باشند و وسط این همه تلخی شیرین کام بشوند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر