تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ مرداد ۲۰, جمعه

نیکپا اولین مدال افغانستان را در لندن کسب کرد


نیکپا باز هم برای افغانستان تاریخ ساز شد. نیکپا که در مرحله یک هشتم نهائی در راند طلایی مغلوب معتمد باقری از ایران شده بود، با پیروزی باقری در دیدار نیمه نهائی، شانس رقابت برای کسب مدال برونز این وزن را بدست آورد. نیکپا از این فرصت کمال استفاده را برد و حریف اول خویش را، دیوید بوی از جمهوری آفریقای مرکزی، با نتیجه 14 مقابل 2 شکست داد و به دیدار کسب مدال برونز رسید. 

حریف نیکپا در این دیدار مارتین استمپر از کشور میزبان بود که هزاران نفر او را در سالون مسابقات تشویق می کردند. نیکپا مصدوم نیز به نظر می رسید. اولین امتیاز را حریف گرفت، اما در راند دوم نیکپا یک ضربه سه امتیازی به سر حریف زد و خود را پیش انداخت. در نهایت نیکپا این مسابقه را با نتیجه 5 مقابل 3 به نفع خویش پایان داد و افغانستان را صاحب مدال برونز کرد.

در این وزن ثروت تازه گل از ترکیه باقری معتمد از ایران را شکست داد و به مدال طلا رسید و در دیگر سوی این گروه، جننگز از آمریکا بر دیگو سیلوای برازیلی غلبه کرد و مدال برونز دیگر را به خود اختصاص داد. حضور سه ورزشکار مسلمان از ترکیه، ایران و افغانستان که به هم وصل هستند نیز از نکات قابل توجه مراسم توزیع مدال ها بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر