تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ مرداد ۲۴, سه‌شنبه

مالیات بر دخانیات برای حمایت از ورزش

ولسی جرگه به هدف حمایت از ورزشکاران کشورطرح را روی دست گرفته که به اساس آن محصول جمع آوری شده از دخانیات برای ورزشکاران هزینه میشود.

به گزارش آژانس باختر این طرح بعد از آن پیشکش شد که انتقاد های زیادی نسبت به مسوولان امور مبنی بر عدم حمایت مادی و لوژیستکی از ورزشکاران صورت گرفت این گونه انتقادات بعداز آن اوج گرفت که ورزشکاران افغان در المپیک لندن در محدود ترین امکانات قرار داشتند.

عنایت الله بابه فرهمند نماینده مردم جوزجان درولسی جرگه و عضو کمیسیون صحت، جوانان، و تربیت بدنی آن مجلس میگوید که کمیسیون آنان روی طرحی کار می نماید که به موجب آن چگونگی حمایت از ورزش، حمایت از ورزشکار و راه گسترش ورزش مشخص خواهد شد.

و نقیب الله عضو دیگر ولسی  جرگه میگوید که آنها طرح را روی دست دارند که به موجب آن ده فیصد از محصول جمع آوری شده از دخانیات به ورزشکاران اختصاص خواهد یافت ضمناً طرح ایجاد وزارت به نام ورزش نیز در دستور کار کمیسیون صحت، جوانان، و تربیت بدنی ولسی جرگه قرار گرفته و در این رابطه مباحثات به راه انداخته شده است. 

قابل ذکر است که طرح کمیسیون صحت، جوانان و تربیت بدنی ولسی جرگه مبنی بر هزینه عنوان مالیات دخانیات برای ورزشکاران و ایجاد وزارت به نام ورزش حمایت زیادی را در داخل مجلس با خود دارد، ازطرف دیگرعارف پیمان سخنگوی کمیته المپیک ضمن استقبال از طرح کمیسیون صحت، جوانان، و تربیت بدنی ولسی جرگه به خبرنگاران آژانس باختر گفت، ما این اقدام ولسی جرگه را استقبال میکنیم و آنرا یک اقدام نیک میدانیم تحقق این طرح میتواند درعرصه پیشرفت و رشد ورزش در افغانستان تاثیر گذار باشد و ما از وزارت مالیه می خواهیم از عايد محصول دخانیات دو درصد  از محصولات کل گمرکی کشور را در اختیار آن کمیته قرار دهند تا از آن در رشد و حمایت از ورزش استفاده شود.

وحیدالله توحیدی، سخنگوی وزارت مالیه در رابطه به طرح پیشنهادی شورای ملی مبنی بر استقبال محصول گمرکی دخانیات به حساب ورزشکاران گفت، نظر به قانون گمرکات ما نمی توانم پول یک فصل را برای فصل دیگر اختصاص دهیم ضرور است غرض رفع این مشکل حقوقی ولسی جرگه قانونی را تصویب کند تا وزارت مالیه در چوکات آن عمل کند و ما بتوانیم بودجه ریاست عمومی کمیته ملی المپیک راافزایش دهیم. وزرشکاران ما ضمن آنکه از طرح ولسی جرگه حمایت میکنند آرزو دارند تا این طرح شکار پروسه اداری که میتواند زمان گیر و نفس گیر باشد نگردد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر