تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ مرداد ۲۰, جمعه

عکس العمل خرامانه افغانها در شبکه های اجتماعی پس از کسب برونز

کسب مدال برونز و پیروزی های خیره کننده او بر حریفانش در المپیک، انعکاس گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت. هزاران افغان و غیر افغان این پیروزی را تبریک گفته و از آن خوشحالی کرده اند. در زیر چند نمونه را خوانده می توانید:
 دکتر عبدالله عبدالله: "نيكپاي عزيز رسيدن به مسابقات بين المللي المپيك خود دستاوردي بزرگ است. اما قهرمانيت اينست كه در دل فرد فرد كشورت جا باز كرده اي و همه مردمت بازيت را تماشا كردند و يكصدا برايت دعا كردند. ملت افغان به وجود تو و جوانان با غرور مانند تو افتخار مي كند. موفق باشي"
 خواصی عضو ولسی جرگه: "روح الله نیکپار برای افغانستان افتخارآفرید این موفقیت ره برای ملت افغانستان تبریک وتهنیت عرض میداریم"
"ورزش می تواند این پاره‌گی‌ها را به هم بدوزد! امشب همه خانواده‌ی ما جریان رقابت نیکپا با باقری از ایران را با دقت و اضطراب وصف ناپذیر تماشا می کردیم. احساس عمیق داشتیم. باور دارم که هزاران خانواده ی دیگر نیز همین احساس را داشتند. زمانیکه از "ما" نمایندگی شود، قوم، زبان، محل، مذهب، هیچکدام ارزشی ندارند."
"نیکپا بسیار قهرمانانه رزمید، این پیروزی را برای او و مردم افغانستان تبریک می گویم. در واقع مدال برنز نیکپا ارزش مدال طلا را دارد. امروز نیز امیدوارم که رزمنده دیگر کشور آقای بهاوی افتخار دیگر برای افغانستان بیافریند."
 یک وکیل ولسی جرگه افغانستان در صفحه فیس بوکش: "يك بار ديگرشير بچه افغانستان دل ميليؤنها هموطن راشاد كرد.مدال برنزي كه رنگ طلا وحكم قهرماني دارد براي تمام هموطنان تبريك."
" دیروز لحظات پس از پیروزی نیکپا در برابر ورزشکار پولندی، برادر کوچکم مسیح جان، به من زنگ زد و از پشت تلفون با نفس های کنده کنده می گفت: سمیع، سمیع، ما بُردیم!"
 مسعود خلیلی، دپلمات افغان: "عالی ترین افتخار همان است که ملتی بدان بنازد و مدال نیکپا از همان افتخارات است. نیکپا خدای شوکتت را بلند تر سازد . مسعود خلیلی"
" امروز نه تبعيض قومي و زباني بود و نه تعصبي، نه فحش و دشنام بود و نه من خوب هستم تو بدهستي اي؛ چقدر زيباست با هم بودن، با هم خنديدن؛ چيزهايي كه مردمم فقط هرچهار سال يكبار طعمش را ميچشند"
 "چی خوب است در کشوری مانند افغانستان، گاهی بدون استفاده از تفنگ هم آدم بتواند "قهرمان ملی" باشد! زنده باد قهرمانان واقعی!"
"... روح الله نیکپا ... آی الماس فراتر از هر زر و سیم و برونز
رخشیدنت همه جا همواره خجسته بود و باد"
 "هیچ خبری نمی توانست بهتر از این خوشحالم کند. روح الله مدیونت هستیم."
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر