تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ آذر ۵, یکشنبه

کرام الدین کریم برای سومین بار به ریاست فدراسیون فوتبال رسید



انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال افغانستان روز شنبه، 24 نوامبر، در کابل صورت گرفت و کرام الدین کریم برای سومین بار و برای چهار سال دیگر، به حیث رئیس این فدراسیون انتخاب شد. به همین ترتیب همایون کارگر به حیث معاون فنی و هاجر ابوالفضل به حیث مسئول مالی این فدراسیون انتخاب شدند.هشت تن دیگر نیز به حیث اعضای کمیته اجرایوی فدراسیون انتخاب گردیدند. 

معمولاً در انتخابات رئیس فدراسیون فوتبال از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نماینده حضور دارد، اما به سبب اینکه برای این پست تنها کرام الدین کرام کاندید بود، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه دادند این انتخابات بدون حضور آنها صورت گیرد. 

در این انتخابات 31 فدراسیون ولایتی که عضویت فدراسیون فوتبال افغانستان را به دوش دارند اشتراک ورزیدند و آقای کریم با کسب آرای مثبت 23 فدراسیون به این پست برگزیده شد. همایون کارگر در مصاحبه ای با تلویزیون طلوع گفت که فدراسیون و کمیته ملی المپیک در مورد این انتخابات اعلانات لازم را نموده بودند، اما به جز آقای کریم کس دیگری کاندید نگردید. 

آقای کارگر در مورد اینکه آقای کریم هم زمان والی ولایت پنجشیر هم هست گفت که پست ریاست فدراسیون یک پست افتخاری و غیر دولتی است و مشکل قانونی به این ارتباط وجود ندارد. وی به عنوان مثال از پاکستان و تاجیکستان یاد کرد که روسای آنها، پستهای دولتی نیز داشته اند. آقای کارگر هم چنین علاوه کرد که مقامات دولتی بهتر می توانند حمایت دولت را متوجه ورزش کشور نمایند. 

در این انتخابات، روسای یک تعداد فدراسیونها خواهان تسهیلات بیشتردر ولایات شدند و از فدراسیون فوتبال و کمیته المپیک خواستند تا میدان در اختیار آنها قرار داده شود. به همین ترتیب، مشکل عصریه برای ورزشکاران ولایات نیز اشاره گردید و رئیس فدراسیون فوتبال گفت که کمیته المپیک در این مورد همکاری لازم را ننموده است. 

کارگر از کارکرد کرام الدین کریم در دو دوره گذشته دفاع کرد و گفت که تیم ملی اکنون عملکرد خوبی دارد و رتبه بندی آن در جدول فیفا نیز خوب است. این در حالی است که تیم ملی از یک سال پیش تا حال هیچ مسابقه ای نداشته و در ماه دسمبر افغانستان بیش از 20 رتبه سقوط خواهد داشت. کارگر هم چنین به راه اندازی لیگ برتر به حیث یک دستاورد بزرگ اشاره کرد و علاوه کرد که دومین پروژه گل که شامل ساخت تعمیر برای فدراسیون است نیز مورد تائید فیفا قرار گرفته است. 

کارگر هم چنین گفت که لیگ برتر علاقه مندی زیادی در ولایات ایجاد کرده و یک تعداد مقامات ولایتی از ایجاد میادین فوتبال در ولایات صحبت نموده اند. کارگر از اشتراک افغانستان در مسابقات چلنج کپ که تا سه ماه دیگر برگزار می گردد نیز خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر