تویتر ورزشنامه افغانستان

۱۳۹۱ آبان ۱۲, جمعه

قسمت دوم: تحلیل ورزشگاه مورد استفاده لیگ برتر


تمامی مسابقات لیگ برتر  افغانستان در ورزشگاه فدراسیون فوتبال برگزار شد، ورزشگاهی که ظرفیت آن بیش از پنج هزار تماشاچی را ندارد. در مسابقات گروهی ورزشگاه می توانست حجم تماشاچیان را تحمل کند، اما در مرحله نیمه نهائی و نهائی تعداد تماشچیان آن قدر بود که یک تعداد آنها از پشت دروازه های ورزشگاه به خانه شان برگشتند. 

تنظیم کنندگان این لیگ در اوایل به این نظر بودند که تعداد تماشاچیان زیاد نخواهد بود و به همین سبب استفاده از یک ورزشگاه کوچکتر که در هنگام انجام مسابقات، اکثر چوکی های آن پر باشد، تصویر بهتری از این لیگ ارائه خواهد داد. با این حال، حضور زیاد تماشچیان این فرضیه را باطل ساخت. در اواسط لیگ بود که فکر انجام ادامه مسابقات در ورزشگاه غازی به وجود آمد که ظرفیت بیش از 20000 تماشاچی را دارد. 


با این حال، تغییر محل مسابقات ساده نبود. به گفته علی عسکر لعلی، یکی از تنظیم کنندگان این مسابقات، این چنین تصمیمی به حدود 50 هزار دالر نیاز داشت، زیرا انتقال وسایل فیلم برداری و پخش مستقیم، آگهی های تجارتی و سایر لوازم ضروری به سرمایه زیادی نیاز داشت. از طرف دیگر، با عملی شدن این تصمیم، کمیته ملی المپیک باید موافقت می نمود و البته اینکه خواستار یک مقدار از عواید این مسابقات نیز می گردید. به نظر می رسد این دو دلیل باعث شد تا فدراسیون فوتبال تا آخر همه مسابقات را تنها در ورزشگاه خودش تنظیم کند. 

موضوع توزیع تکت مسابقات نیز با چالش هایی مواجه بود. تنها یک  غرفه در فدراسیون فوتبال تکتها را می فروخت و گاهی اوقات متقاضیان مجبور بودند ساعت ها منتظر کارمندان غرفه فروش باشند. 

برای سال آینده، احتمالاً تغییرات زیادی در لیگ برتر نخواهد آمد و همین مدل امسال با اندکی تغییرات مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاقه مندی به تماشای این مسابقات در داخل ورزشگاه امسال فوق العاده بود و انتظار می رود این علاقه مندی در سال آینده بیشتر گردد. روی همین ملحوظ، لازم است در سال آینده به جای ورزشگاه فدراسیون فوتبال، از ورزشگاه غازی استفاده شود. این ورزشگاه دارای چمن مصنوعی است، ظرفیت جای دادن چهار برابر تماشاچی دارد و از نگاه امنیتی نیز در سطح بهتری قرار دارد.  

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر